Materieelbeheer

Met het online materieelbeheer systeem van GECO Service kun je jouw materieel, gereedschappen en machine beheren. Alle artikelen en technische processen worden opgeslagen in dit online systeem. Waardoor jij altijd overzicht hebt en ontzorgd wordt.

Als klusser en vakman, heb je het vaak druk met van alles en nog wat. In al die drukte is overzicht bewaken cruciaal. Zorg ervoor dat keuringsrapporten niet rondslingeren op je computer of in je mail. Locatie beheer van gereedschap niet via Excel loopt. Of dat je de technische levensduur van materiaal moet gokken. Dit en veel meer kan via de online materiaalbeheer omgeving van GECO Service.

Je kunt je vrijblijvend inschrijven voor materieelbeheer. Dan leggen wij jou graag uit wat de mogelijkheden zijn en hoe dat aansluit bij jouw situatie.

Materieelbeheer software van GECO Service

Wij leggen jou graag uit wat jij kunt met het online materieelbeheersysteem. Schrijf je in en kom langs voor een bak koffie en een uitleg over het systeem.

Materieelbeheer software

Materieelbeheer software van GECO Service

Software voor gereedschappen, machines en materialen moet eenvoudig en overzichtelijk zijn. Daarom krijg je via ons materiaalbeheersysteem:

  1. Compleet overzicht van al jouw gereedschap, materiaal of machine. Dit in combinatie met inzicht in de (technische) staat, stamkaart, onderhoud- en inspectie historie.
  2. Locatie beheer van gereedschappen. Waar is welk gereedschap wanneer gelokaliseerd. Krijg inzicht waar al jouw machines zijn gevestigd. 
  3. Onderhoud en inspecties aan machines. Inzicht in alle historische onderhoudsbeurten en inspecties. Vraag eenvoudig onderhoud- en inspectierapporten op. Bovendien kun je vanuit jouw omgeving onderhoudsverzoeken doen.
  4. Inzicht in staat en levensduur van je gereedschap. Samen bekijken wij wat de maximale levensduur is waarin jouw materiaal aan vervanging toe is. Dit werken wij elke onderhoudsbeurt of keuring bij. Waardoor jij actueel inzicht hebt in wat de levensduur is van je materiaal. Handig voor financiële afschrijvingen of dat je weet wanneer je nieuwe machines moet aanschaffen.

Gereedschapbeheer software gratis bij keuren, onderhoud op reparaties

Kies je voor één van de drie onderstaande diensten van GECO Service, dan is de materieelbeheer software mogelijk gratis voor jou als klant:

  • Keuren door GECO Service
  • Onderhoud aan gereedschappen, machines en materialen
  • GECO Reparatie Service

Ook is het mogelijk om de materieelbeheer software los te gebruiken. In dat geval is het bespreekbaar wat de mogelijkheden van het systeem zijn voor jouw situatie.

Door contact met ons op te nemen of het formulier in te vullen, zorgen wij ervoor dat jij alle aanvullende informatie krijgt. Zodat wij gezamenlijk tot een oplossing komen voor jouw materieelbeheer. 

Als je een impressie wil hebben van de Gereedschapbeheer, kun je hier kijken wat de stap voor stap uitleg is van het systeem.

Ook bieden wij een uitgebreide ondersteuningsmodule waardoor je zelf aan de slag kan.

Materieelbeheer in Excel is verleden tijd

Wanneer jij je materiaal, voorraad of gereedschappen behoudt in Excel zul je tegen een hoop knelpunten aanlopen.

Met behulp van ons materiaalbeheersysteem kun je jouw arbeidsmiddelen in het systeem toevoegen, aanpassen en verwijderen. Het programma geeft je online inzicht in de status van al jouw arbeidsmiddelen. Je vindt hier de inspectiehistorie, inspectierapporten, certificaten, informatie over afgekeurde machines (incl. foto’s van de afgekeurde punten) en offertes voor eventuele reparatie.

Kortom je Excel administratie wordt vervangen door eenvoudig te gebruiken software. Jouw gereedschapsbeheer wordt met ons systeem overzichtelijk, eenvoudig en veel minder foutgevoelig.

Als extraatje: nadat GECO Service de (jaarlijkse) keuringen heeft verzorgd, zal het systeem automatisch voor je worden bijgewerkt. De status van je arbeidsmiddelen is daarom altijd up- to-date.

Mobiele App van GECO Service Gereedschap Beheer Software

App voor materieelbeheer en gereedschapsbeheer

Door te kiezen voor het materiaalbeheer systeem van GECO Service, kun je ook gebruik maken van een mobiele App.

Met de App heb je altijd en overal, met een tablet of mobiel, toegang tot je materieel, gereedschap, installaties of machines. De App wordt veelal gebruikt voor onderhoud- inspectie werkzaamheden om met standaard checklisten de werkzaamheden uit te voeren. Maar ook voor materieel- en gereedschapbeheer om deze naar de juiste projecten, medewerkers of voertuigen te verplaatsen. De App is gratis te downloaden in de Google Playstore of in de IOS App store.

De App gebruik je om bijvoorbeeld gemakkelijk in te zien welke materieel er op een locatie is gelokaliseerd en vraagt hierbij eenvoudig de juiste gegevens op. Of je nu onderhoud of een inspectie gaat uitvoeren, je materieel of gereedschap snel moet verplaatsen, of een certificaat opvraagt, met de mobiele gereedschapsbeheer App beheer je dit allemaal. Doordat de App zowel offline als online werkt, heb je altijd de beschikking over de juiste gegevens.

Compleet materiaalbeheer systeem

Door een goede registratie en de eenvoudige werking van het materiaalbeheer systeem verminder je de kosten door bijvoorbeeld verlies van gereedschap. Maar je creëert ook meer draagvlak voor het beheer omdat iedereen zijn of haar gereedschap in de omgeving kan terugvinden. Daarnaast werk je actief aan een veilige werkomgeving voor al je medewerkers. Zo heb je op de juiste tijd en plaats het juiste, goedgekeurde, gereedschap ter beschikking.

Voorbeeld van materieelbeheer met locatie toepassing:

  • Wijs het gereedschap toe als persoonlijke uitrusting. Zo weet je bijvoorbeeld welke jongens wat mee hebben in de bus. Veelvoorkomende persoonlijke uitrustig is klein gereedschap, mechanisch gereedschap en veiligheidsmiddelen.
  • Ook kun je machines toewijzen aan bepaalde projecten. Zo weet je hoeveel materiaal er naar welk project is gegaan. Ook is het mogelijk om extra materiaal er aan toe te wijzen.
  • Magazijnbeeer is ook in begrepen. Het is mogelijk het verbruik te analyseren waardoor inzichtelijk wordt of het zinvol blijft dit soort materieel nog op voorraad te houden of voortaan te huren.

Inschrijven voor account voor materiaalbeheer

Veelgestelde vragen over materiaalbeheer

Alle vragen over materiaalbeheer voor jou in één overzicht. Om je alvast op weg te helpen wat betreft materieelbeheer, hebben wij de meest voorkomende vragen voor je in kaart gebracht. Je vindt deze vragen hieronder.

De redenen om voor gereedschapbeheer te kiezen is als je overzicht, kosten wil besparen en meer veiligheid wil voor je werknemers. Want dankzij de overzichten die je hebt in ons online materieelbeheer systeem krijg je inzicht in de statussen en locaties van gereedschap. Je bespaart kosten omdat je minder tijd bent aan de administratie van je materieel. Tot slot waarborg je de veiligheid van werknemers dankzij keuringsrapporten en levensduur monitoring van machines.

Gereedschapbeheer in Excel is een offline en statisch programma. Dat betekent als jij even vergeet het bij te werken, dat je gegevens dan al achterlopen. Bovendien kun je met Excel bij lange na niet de functionaliteiten gebruiken als bij onze software. Want keuringsrapporten per machines met actuele statussen of locaties, gaat Excel al te boven.

Het kost je dusdanig weinig dat het bijna als gratis te beschouwen is. Voor een klein maandelijks abonnement kun je al gebruik maken van deze extra dienstverlening van ons.

Machinebeheersystemen zoals die van GECO Service werken ontzettend gebruikersvriendelijk. Het spreekt voor zich hoe het werkt qua inrichting. Maar desalniettemin helpen wij jou met het opzetten van het systeem waardoor je direct overzicht en inzicht hebt.

Je vindt de gereedschapbeheer App in de Google Play Store en in De Apple App Store. Je kunt ons online materiaalbeheer systeem ook offline gebruiken via de mobiele App. Deze kun je downloaden via je telefoon. 

Je kunt via deze link inloggen in het systeem van gereedschapbeheer. Je hebt een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen. Door deze in te vullen, kun je direct toegang krijgen tot jouw persoonlijke omgeving.

RFID is radio-frequency identification. Het is een technologie om van een afstand informatie op te slaan in en af te lezen van zogenaamde RFID-tags die op of in objecten zitten. Door bijvoorbeeld je gereedschap te scannen, weet de scanner direct bij het scannen van de tag om welk arbeidsmiddel of gereedschap het gaat. Dit zou gekoppeld kunnen worden met het gereedschapbeheer systeem.

Een vraag die regelmatig voorbij komt. Maar waar natuurlijk maar 1 antwoord op mogelijk is. Het gereedschapsbeheer systeem van GECO Service is de meest complete optie voor jou als professionele klusser.

Zeker weten is gereedschapbeheer ook voor machines. Je kunt zogenaamde objecten opslaan is ons systeem. Dit kunnen gereedschappen, machines, materialen, installaties enzovoorts zijn.

Ons materieelbeheer systeem ondersteunt de NEN 3140. De NEN 3140 is de keuring voor elektrische gereedschappen en je krijgt in ons gereedschapbeheersysteem automatische herinnering voor deze keuring. Maar ook kun je de NEN 3140 rapporten per gereedschap opvragen.

Je kunt de webtool van ons materieelbeheer systeem makkelijk gebruiken. Voor instructies kun je altijd contact met ons opnemen. Of tijdens het aansluiten op ons systeem, leggen wij je het ook graag uit. Informeer naar de mogelijkheden.

Uitleg over gereedschapbeheer

Om jou op weg te helpen met gereedschapbeheer, hebben wij een uitgebreid overzicht van alle how-to’s, uitlegvideo’s en instructies. Het is kennisportaal van gereedschapbeheer vind je hier. Van de uitleg van het inloggen in het systeem tot het raadplegen van inspecties.

Op de kennisbank pagina van Gereedschapbeheer vind je alle uitleg die je nodig hebt om optimaal gebruik te kunnen maken van de gereedschapbeheersoftware.